Utmärkt second hand

Återanvända gamla bilder är ju en utmärkt idé. Hade tänkt visa mitt ultimata second hand-fynd på en galge men jag kan ju lika gärna använda en tre år gammal bild på dotter.

Kappan inropades av min far på en auktion i slutet av 50-talet tillsammans med en del andra rariteter för några kronor. Jag började använda den när jag var runt 16, men var dum nog att ta av den en bit och därmed förlora en del av broderierna nedtill. Sen använde jag den faktiskt regelbundet fram till början 90-talet. För några år sedan togs den fram och användes av Dotter minst en säsong, i stort sett varje dag under vinterhalvåret.  Tyget är en tät ripsväv. Broderierna är påsydda silkessnören. Alla har lossnat minst en gång och mödosamt sytts dit igen. Ärmarna är för länge sedan skodda nedtill,  några snören är uslitna, en del av de handjgorda tygknapparna har liksom luckrats upp och färgen över axlarna är mer brungrå än svart. Men vilken kappa! Näns inte slänga den ännu.

Kjolen kommer från Chock i Göteborg. Kängorna som synes Doc Martens. Bilden tagen på domkyrkotrappan i Helsingfors.

                                                               image226 Annaa/

Kommentarer
Postat av: Evis

Kappan är verkligen fantastisk. Man borde göra mer med soutagebroderier; satt faktiskt och tänkte på det tidigare idag.

2007-12-05 @ 22:30:44
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Telefonissan

Snyggt foto. Ursnygg outfit.

2007-12-06 @ 13:55:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0