Likadan fram och bak

Jag är en av alla de där kvinnorna som Anna skrev om, som har en ganska platt rumpa. Jag har å andra sidan än rätt rund mage; av någon anledning är det där mitt fett samlas; inte på låren eller höfterna, eller ens speciellt mycket ovanför midjan, utan på magen.
Det finns faktiskt en fördel med detta, nämligen att det är mycket lätt att fålla kjolar. Normalt sett behöver man ha någon som nålar åt en för att den ska hänga jämnt runt om. Men jag sticker ut lika mycket åt alla håll: både fram och bak och även över höfterna. Så magen och den platta rumpan är kanske ingen estetisk hit, men det gör i alla fall vissa saker mycket enklare.

/Eva, på Pollyanna-humör

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0