Inga mera knytskärp!

Om jag får se en enda trikåklänning med knytskärp i (den höga) midjan till i en affär kommer jag att kräkas. Vi har sett dem överallt i två år nu - nu får det vara nog!
Jag vet att det är ett sätt att få rakt skurna klänningar att passa bättre i midjan, men det räcker nu! Det är uttjatat.
Den här klänningen hade knytskärp i midjan. Till och med på en förhållnadevis strikt utseende klänning i något stel trikå hade de sytt fast ett något högt sittande knytskärp. Jag klippte bort dem. Tätt intill sömmen.

image202


Jag kommer inte att kräkas om jag ser folk ha på sig sina klänningar, det kan fortfarande vara fint; jag kommer kanske till och med använda min alldeles för urringade rosa sådana från H&M, men jag vill inte se nya i butikerna!

/Eva



Kommentarer
Postat av: Maritha

Jag har tre raka klänningar med skärp i "midjan" men det är ju inte i min midja iaf utan halvvägs ned på rumpan. Jag måste alltid ta bort hällorna och sätta dit ett annat skärp. Det suger att ha midjan under armhålorna ibland.

2007-12-03 @ 19:10:50
Postat av: Evis

Jo, jag förstår att det kan vara lika frustrerande som det motsatta är för en annan.

2007-12-03 @ 19:37:18
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Jag tycker många snygga koftor har förstörts den här hösten med skärp någonstans i trakten av midjan. Verkar som man tvångsmässigt satt dit skärp även på plagg där det inte alls är motiverat.

2007-12-04 @ 00:20:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0