Fair Fashion Market på Världskulturmuseet

Nästa helg, den 8-9 december, är det Fair Fashion Market på Världskulturmuseet i Göteborg. Förutom att olika företag och designers som tillverkar sina kläder under mindre miljöpåverkande och rättvisa förhållanden ställer ut och säljer kläder så hålls det också en "swopping", dvs att du kan byta kläder du inte vill ha längre mot sådana du vill ha. Det går till så att man lämnar in ett plagg och får en biljett som man sedan kan använda för att byta till sig något .
   Jag tror nog att jag ska gå (det är max 500 meter till Världskulturmuseet). Jag har till exempel en helt oanvänd kavaj i fin yllekvalitet i storlek 48 som jag aldrig har använt eftersom jag lyckades gå ner i vikt.  Även om jag inte skulle hitta något jag vill ha är det ju bättre att någon annan får glädje av den än att den hänger i min garderob och aldrig används.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Känner mig väldigt orolig för att jag inte skulle hitta något jag ville ha utan vara tvungen att lösa ut min inlämnade vargpäls och gå hem igen.

2007-12-02 @ 14:15:32
Postat av: Evis

Vargpälsen får du väl inte lämna ifrån dig! och på ett sån't ställe skulle du kanske bli uppeldad av unga veganer ;)

2007-12-02 @ 14:52:34
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Evis; det var just det jag tänkte. Vet du hur det är med pälshandel? Min spekulant säger att hon inte vågar med risken att bli anmäld för handel med utrotningshotade djur. Men det är ju en coyote (rysk? kanadensisk?) från 1981 eller så, inte en värmländsk nyskjuten.

2007-12-02 @ 15:03:26
Postat av: mimmi

hm har tänkt titta på det kanske blir av nu när det blir enu mer intressant

2007-12-02 @ 16:35:30
URL: http://kattungarX4.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0