Det bästa klädesplagget!

Jag var på puben igår med goda vänner. Samtidigt stormade det rätt rejält (ser två fallna träd från köksfönstret och enligt ögonvittnen på facebook är det fullt med tegelpannor på gatan här utanför) och regnade på det klassiska Göteborgsviset: piskande horisontellt. På grund av detta rotade jag reda på min mans gamla sydväst av försvarets typ och bar till den matchande regnjackan (som jag då inte behövde leta efter, det är den som vi använder och den hänger i hallen) när jag begav mig mot Andra Långgatan och The Rover.


Och jag kan bara säga att sydväst är det bästa plagget någonsin!


Skärmen skyddar från regn på glasögonen och hakbandet håller den på plats även under de värsta stormvindar. Dessutom skyddar den från fulla karlar som söker kontakt när man är på väg hem från krogen - Ingen talar med tanten i sydväst! Dels kan de inte se hur man ser ut, dels ser man mer än lite galen ut och vem vill tala med en sån? Ett riktigt vinnarplagg som kommer att användas mycket i framtiden.

Kommentarer
Postat av: Anna | Mormor hade stil

Hihi, bästa beskrivningen på sydväst någonsin. Jag tänkte precis sy en till min dotter, men ska nog slå på stort och sy en till mig själv samtidigt!

2012-01-04 @ 11:16:09
URL: http://www.mormorhadestil.se
Postat av: Ullah

En sådan måste jag skaffa! Jag blev galen igår när luvan till min jacka bara blåste av hela tiden.

2012-01-04 @ 11:17:56
Postat av: Annaa M

Utmärkt plagg. Ingen slump att det så flitigt använts som arbetsplagg för fiskare. Själv var jag på väg att köpa en i början av 70-talet, min dåvarande pojkvän ville att jag skulle ha en sån. Han hade inte riktigt dina argument, snarare tyckte han den skulle förstärka min barnslighet. Vi hittade ingen lämplig och frågan rann precis som förhållandet ut i sanden. Det har blivit lite symboliskt därför med "sylvesterhatt" som han trodde det hette ända sedan ett typiskt barndomsmissförstånd.

2012-01-04 @ 11:53:52
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Hmm, tycker det låter lite läskigt med en pojkvän som vill förstärka ens barnslighet.

2012-01-04 @ 11:56:45
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Isis

Åh, jag har ett tydligt minne av hur mycket jag älskade min klarröda sydväst med matchande regnkappa när jag var 4. Så mycket bekvämare än de hopplösa luvorna på alla de nästföljande... Som inte var blanka och klarröda heller utan i gul matt galon.

2012-01-04 @ 13:17:24
URL: http://fortieswardrobe.blogspot.com/
Postat av: Monika

Jag var redan klart sydvästpositiv, men nu vill jag ha en egen!

2012-01-05 @ 16:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0