Nya skor till tröst

Jag har haft en rätt jobbig period - min sjukdom har varit värre, jag har fått avslag på min ansökan om fortsatt sjukersättning och ett av mina barn lider av en långvarig, kanske kronisk, sjukdom. Så då behöver jag faktiskt något som muntrar upp mig - och vad funkar då bättre än shopping; i synnerhet skor? Jag har tittat på de här sen de först dök upp på asos och när de nu gick på rea (för 56 pund, så det var inte direkt jättebilligt, men det är ett märke med bra kvalitet).

De får mig att tänka på 30- och 40-tal med sina kilklackar, korslagda remmar och olikfärgade skikt i kilklacken, även om de förstås är långt ifrån så extrema som de regnbågsfärgade från Ferragamo. Och de är bekväma för sin höjd, som kilklacksskor ofta är.


De kommer att användas mycket i vår och sommar, så jag ska genast impregnera dem, eftersom de till stor del är gjorda i ylletyg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0