Avdelningen för meningslös information meddelar:

Mitt högra bröst sitter ett par centimeter lägre ner än det vänstra. Sådant som man märker när man syr och gör mönster själv. Precis som min grannes vänstra sida av rumpa och höft är flera centimeter större än den högra. Ofta tar man ju inte hänsyn till det när man syr, även om man vet det, men om man t ex gör skräddarsydda byxor som hon gör så spelar det förstås roll.

Annan meningslös information är att kombinationen av sjukgymnastisk träning i tisdags och arbete med skrivande igår gjorde att jag hade en helt vidrig natt. Jag vaknade av fruktansvärda smärtor vid midnatt och innan tramadolen som jag tog kickade in en timme senare var det bara spikmatta och orudis gel på de värsta ställena som hindrade mig från att rulla ihop mig till en boll och gny. Det och min viljestyrka, inget blir ju bättre av ett sådant handlande, det är bara att stå ut. Men nu är jag trött efter en delvis sömnlös natt och kraftlös som en nyfödd kattunge av medicinen, så idag blev det inget arbete. Vilket är synd, för det som jag skulle göra idag var dels intressant, dels kunde det göras även om man är lite luddig i hjärnan; nämligen titta på och anteckna om överflödsförordningar från 1700-talet.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Om du ser några konstigheter i din bloggs inre så är det jag som försökt göra ett gästinlägg men jag gick bet på att lägga in en bild. Att nu det plötsligt skulle vara så svårt!



Jag har för mig sedan jag sydde att min ena höft var rakare än den andra. Numera går de ju snarare in än ut båda två men det kan förstås vara någon skillnad fortfarande. Obs, det var inte detta jag skulle visa i bild!

2011-02-03 @ 17:02:46
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Vad synd ;)

2011-02-03 @ 17:20:16
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Evis

Hm, jag tror att det beror på att jag ändrat redigerare eftersom det krånglar i google chrome som jag har och jag då måste koda lite manuellt också. Jag ändrar snarast.

2011-02-03 @ 17:23:03
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Jag hade tänkt visa ett klänningsmönster från amerikanska Kwik Sew som såg ut precis som klänningarna min mamma hade under en del av 60-talet. Om du tittar i ditt bildarkiv så ligger bilden där. Många förfärliga (hm) mönster finns det att beställa från Kwik Sew via svenska Kokett Modetyger. Så vitt jag förstår så är företaget etablerat 1967 och det verkar som om flera av mönstren finns kvar sedan dess! Jag blev lite nostalgisk av att se den där klänningen.

2011-02-03 @ 17:40:21
URL: http://annaama.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0