Nya omlottklänningen färdig

Mitt senaste sömnadsprojekt har varit en omlottversion av ett mönster som jag gjorde i våras, baserat på klänningar från 1940-talet. Nu är den färdig och jag är toknöjd. Jag älskar verkligen att ha byggt upp en samling av egenkonstruerade livmönster som verkligen passar min kropp; inte någon slags standardmodell med kortare överkropp, bredare axlar och mycket mindre bröst. Med mina två standardmönster för kjolar (snäv och vid) så kan jag ju göra nya olika klänningar nästan hur lätt som helst.



Kommentarer
Postat av: Sofia

Åå va roligt med perfekta mönster!

Du är verkligen jäkligt bra! :)

Önskar jag hade hälften av din fart, driv och disciplin när det gäller sömnad!

Jag har ju kunskapen!

Kram S

2010-11-22 @ 09:48:32
URL: http://sofiasfixide.blogspot.com
Postat av: joanna

verkligen klädsam!

och tyger är fantastiskt, jag brukar finna att de högblanka varianterna är svårburna, men du gör det ju galant.

2010-11-22 @ 20:26:21
URL: http://vackrakladerochannat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0