Våren - snott direkt från Malin

Från Malinbloggen och via henne, Damernas Värld, snor jag en lista på där de, för att citera Malin:
" tolkar vårmodet 2009 i ett antal statements" Malin fortsätter med att sätta upp dessa statements som en slags checklista och tar på sig uppgiften att ta sig an den och presentera sin egen tolkning. Slutligen uppmanar hon oss andra att hänga på - och det är klart att jag gör.
Listan:

1. Tänk stort
2. Res till Santa Fe
3. Älska heavy metal
4. Blanda respektlöst
5. Var långrandig och sätt dig på tvären
6. Skapa helhetsintryck
7. Dröm i rosenrött
8. Låt det undre bli det yttre
9. Klipp till, riv upp, rocka loss
10. Visa vacker tass
11. Köp för stora jeans
12. Bli en futuristisk feminist
13. Visa axeln
14. Ta franslektioner
15. Bevara korallreven

Malin konstaterar att det finns utrymme för tolkningar helt andra än det som reportaget syftar på. I synnerhet blir det förstås så för mig som inte sett själva reportaget. Jag kan föreställa mig vad de syftar på i de flesta fall, eftersom man sett tillräckligt många modereportage för att vara bekant med de "lustiga" rubriker de sätter, det är ju en genre det också, men jag kan ju välja att strunta i det.
Någon mer som är med?


Just nu spelas: New Order: "Someone like you" från Get ready


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det här blir spännande! Tänker du börja från 1 eller blanda friskt?

2009-03-16 @ 20:16:32
Postat av: Evis

Blanda friskt, även om det andra hade varit mer utmaning.

2009-03-16 @ 22:04:29
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

För stora jeans tilltalar mig. Men vad lär man sig på franslektioner?

2009-03-17 @ 09:05:44
URL: http://frktjatlund.wordpress.com
Postat av: Evis

Ingen aning, knyta kavelfrans?

2009-03-17 @ 09:17:32
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0