Om att bygga en "outfit"

Jag inbillar mig i alla fall att de flesta gör så att de börjar med ett, eller ett par, plagg som de känner för att ha på sig, och sedan bygger vidare. För mig är det ofta skorna jag utgår ifrån, men det kan också vara en överdel eller en kjol. Idag är det emellertid min nya bh från Freya som är utgångspunkten. Trots att den inte syns. Men dess illcerisa färg gav på något sätt 80-talsfeeling och en känsla av att svart-vitrutigt går fint ihop med den - och sen följde resten. Så jag matchar idag bh och örhängen, och i viss mån strumpor.


Örhängen: Kicks
Blus: Gjort själv
Kjol: H&M
Nätstrumpor: SockDreams
Skor: DinSko för tre år sen

Fotbollen talar vi inte om.

Kommentarer
Postat av: miri

va fint! å du är så duktig på att sy att jag blir alldeles grön av avund.

2009-04-16 @ 22:59:33
URL: http://bookofmiri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0