Färgerna! Tygerna! Gigantiska örhängen! - Ååh!

De stora modehusen visar nu sin "resortkollektion" för sommaren 2009. Resortkollektionerna brukar vara trevliga och oftast mer bärbara än de andra. Jag har hittills bara hunnit titta på vad Galliano gjort för Dior och jag är inte alls besviken: kollektionen är full av underbart vackra plagg. Visst, jag är trött på jackor med trekvartsärm, men när de har så vackra broderier så faller jag ändå.


Bilder: www.style.com

Klänningen till vänster tycker jag är helt underbar, med sitt indiska mönster (typ indisk chintz från 1700-talet), halterneck och sen de gigantiska, "etniska" örhängena till - ljuvligt. Gigantiska etniskt inspirerade örhängen var ett genomgående tema i kollektionen, liksom capribyxor, volanger och oväntade och starka färgkombinationer. Och fantastiska tyger då.


Just nu spelas: The City Waits: "The Crost People, or a Good Misfortune" från Penny Merriments: Street Songs of 17th Century England


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0