Bravissimo - I love you!

Jag fick en katalog från det brittiska behå- och klädeföretaget Bravissimo i brevlådan idag och jag är superentusiastisk. Inte nog med att de har massa snygga behåar i min storlek (34FF eller 36F beroende på modell), de har också kläder som förutom de olika standardstorlekarna också är gjorda i olika varianter beroende på hur stor skillnad man har mellan byst och midja!!
Japp, men tror inte att det är sant: kläder som är tillverkade för kvinnor med byst. Problemet med kläderna man kan köpa i vanliga affärer inte nödvändigtvis att de inte passar kvinnor med F-kupa, utan att de inte heller passar kvinnor med C-kupa. I alla fall, så är Bravissimo ett bra botemedel; jag kan lätt hitta 15 saker jag vill ha i katalogen, till exempel de här:


Bilder: www.bravissimo.co.uk


Behån kostar 36 pund, vilket inte är mycket när man har en byst över DD. Klänningen går loss på 45 pund.


Just nu spelas: New Order: "Working Overtime" från Waiting for the Sirens' call

Kommentarer
Postat av: donnasandra

Åh det är ju perfekt att det faktiskt finns sådana postorderföretag, konstigt är det att det inte verkar finnas fler.

2008-06-24 @ 13:26:43
URL: http://www.donnasandra.se
Postat av: Petra

Jo vigheten kan vara svårt. Jag håller på med vanlig yoga så vig är jag men jag håller mig till det som man behåller kläderna på, hehe!!

2008-06-24 @ 14:34:04
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Men jag måste fråga, du kan ju sånt här; pratar man fortfarande om storlekar som 34 etc? Jag har tittat lite olika storleksguider och ingenstans hittar jag 30-serien. Var inne på Triumph och kollade t ex och de använder bara beteckningarna 70 etc.



Själv hade jag från tonår tills fram till mitt långa behåuppehåll 34B, sen upptäckte jag när jag började igen att man skulle lära sig nytt.



Kupmåtten är väl de samma, det är bara La Redoute som har helt annat system. Men är det du kallar 34 samma som 75? Jag undrar litegrann eftersom min spensligt byggda 50-kilos dotter för det mesta har 75. Går hon omkring i fel behåstorlek? Det låter så osannolikt att ni skulle ha samma omkrets! Hon har ju inte ens min puckel att ta hänsyn till när hon mäter omkretsen och det är ju just upptill hon är riktigt tunn. Mellan med sin extremt smala rygg har också 75 men hon är ju större i hela kroppsbyggnaden, utom just ryggen då. Usch, jag tycker sånt här är så svårt, det var så bra i Göteborg där man gick in och fick hjälp i butiken på Linnégatan utan att behöva lära sig storlekar.

2008-06-24 @ 17:00:21
URL: http://annaamattsson.blogg.se/
Postat av: Evis

Den är brittisk, därav 34. Jag mäter 80 runt bröstkorgen och har oftast 36 då, men eftersom jag har så mycket att lyfta behöver behån sitta riktigt tajt och i just deras modeller passade 34 bäst. Det är viktigt att man måste använda yttersta haken när man köper den och att den inte kan glida upp - har man då så stora bröst som jag har behöver den sitta riktigt tajt, är den för lös så hänger hela tyngden i axlarna och man får ont.

2008-06-24 @ 17:18:56
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Evis

Jag glömde säga att det är ju måttet precis under bysten som räknas, inte 10 cm längre ner där bröstkorgen slutar, där jag mäter 91 cm.

2008-06-24 @ 17:25:03
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Malin

450 kr är ju riktigt bra pris för en bh.

Har varit och hämtat en betydligt dyrare på CHIA idag.

2008-06-24 @ 22:23:06
Postat av: Bim HD

Ang detta med behå-storlekar... eller BH-storlekar?

Var inne och skulle prova bikini, ha... Jodå, i de storlekar med kupstorlek bla... På Lindex (som när det gäller kläder annars är stora!) var en 75C minimal - fick inte i bysten!!! Gick in på Kapp-Ahl, vägg i vägg... Har en 75C sedan tidigare därifrån som iår ÄR för stor UNDER byst... risk att något dimper ner den vägen... Provar flera olika modeller och ger upp!!! Testade damstorlekar - både med set och i de man kan plocka överdel och underdel - sportbutiker säljer ju oftast INTE kupstorlek, nej... 38 för stort UNDER byst, men nästan så bröstvårtor INTE fick plats i själva kupan... Men, man blir ju grön för mindre alltså!!! Var ÄR denna framtagna storlekstabell? Jag bara undrar och jag MÅSTE HA EN BIKINI!!! ;) Sy om den 75C som ÄR för stor runt om??? suck...

Må så grankott... ngn som är på nät igen - dock saknas mängder av favoriter så jag är ilsk... Nä, jag sparade dem :(

2008-06-26 @ 18:19:03
URL: http://sjoebacka.se/wordpress/index.htm
Postat av: Evis

Kag vet, det är helt vansinnigt. Jag har gett upp bikini. Int ebara för att min magvalk inte tål dagens ljus utan även för att överdelarna bör passa ens bröst och eftersom de aldrig är större än D-kupa gör de ju inte det. Fast Bravissimo har förstås.

2008-06-27 @ 07:27:42
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0