Fjärilar

Sonia Rykiel hade satt fjärilar i nästan alla sina modellers hår och hos Prada kunde man se älvor med fjärisvingar -  så fjärilar känns aktuellt för våren och sommaren.
Själv äger jag två fjärilshalsband som kanske kan komma att användas lite mer flitigt:

image500

Det vänstra,som är i tenn och genomskinlig emalj, köpte min mamma till mig när jag var en 8-10 år, av en hantverkare från Sri Lanka som sålde sina smycken utanför ICA på Ranten i Falköping. Det högra, som tyvärr reflekterar blixten lite mycket, är i mässing och vit opak emalj och troligen från 40-talet; det har jag fått av mitt ex mormors syster.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Yngre dotter rapporterar att förra sommaren hade varenda spanjorska blommor och fjärilar i håret. Hon säger det utan entusiasm.

2008-01-12 @ 15:31:34
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Evis

Jo, det fanns stora hårspännen med fjärilar här också i somras, på H&M til exempel. Men man kan ju ha lite mer smakfulla fjärilar än de där stora klämmorna överrösta med glitter.

2008-01-12 @ 16:05:52
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0