Bestäm färg

Med anledning av mitt inlägg med länk till artikeln om folk som bara klär sig i en färg så tänkte jag att jag skulle testa det; inte hela livet , men en dag per färg. Det är nog utmaning för mig som alttid har i alla fall accenter i någon mer färg.
Så jag tänkte att ni kunde få föreslå färger så ska jag ta mig an dem. Jag har dock vissa förbehåll:

1. Det måste vara färger jag har några kläder i, för jag tänker inteköpa en komplett klädsel i orange till exempel, det vore både ekonomiskt och ekologiskt oförsvarligt, eftersom jag aldrig skulle använda dem mer.
2. Viss eftergift för skorna, jag ska försöka matcha, men det kommer att bli svarta ibland, eftersom jag inte har skor i alla färger.
3. Det blir inte alla dagar; när jag jobbar måste jag ibland se professionell ut. Nästa vecka har jag till exempel en föreläsning och ett offentligt föredrag, dessutom har jag mitt första tillfälle för "Alltinget" ett vetenskapligt frågeprogram så går på P4 här i Göteborg.
4. Det är kläderna vi talar om, jag tänker inte ha lila läppstift eller så.

Men i övrigt är jag öppen för förslag på färger; även svart faktiskt, eftersom jag aldrig klär mig i bara svart.

Kommentarer
Postat av: Bim H-D

Gult? ;) Verkar vara det och orange som gäller som "färg" i butikerna nu... bland allt det svarta då vill säga ;)
Hm, Alltinget i radio? Jaha, kanske läge för en sådan dag då - ingen annan (eller inga andra?) än den/de som är med där ser dig jö ;) Och undrar så om det skulle leda till ett diskussionsämne där? ;)
Må så gott... värmländskan Bim (som undrar om hon själv har mer än ett linne i gult, hm...)

2008-02-24 @ 10:35:46
URL: http://www.sjoebacka.se
Postat av: Evis

Jag tror inte att jag har något gult i garderoben, men jag ska kolla.

2008-02-24 @ 10:58:16
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Lisa

Varför inte börja lite försiktigt med grått :) ?

2008-02-24 @ 12:21:02
Postat av: Evis

Grått är fint. Det tar vi på måndag.

2008-02-24 @ 12:51:05
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Maritha

Du är snygg i marinblått så satsa på det en dag.

2008-02-24 @ 12:54:55
Postat av: Kajsa

Turkos! Turkos turkos turkos. (Jag antar att ingen är förvånad liksom. Jag har ju typ turkost..blod!^^) Men det vore sött att se dig i det. Och mörklila!

2008-02-24 @ 13:17:57
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Evis

Måste fixa nya blå strumpbyxor.
Men jag tror att jag inte ska hålla mig till en nyans av en färg, det blir svårt - och möjligen lite tråkigt.

2008-02-24 @ 13:18:04
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Linda

Rött, blått, grönt, rosa, lila eller vitt. Sådana färger har du väl kläder i...? Blir kanske svårt att få ihop en hel utstyrsel, men du får väl försöka.

2008-02-24 @ 15:00:28
Postat av: Annaa M

Jag ska inte föreslå någon färg alls, eftersom jag tror sånt är något man bara kan komma på själv, men jag noterade till min glädje att Stephin Merritt var den av de intervjuade som såg minst skruvad och mest nyansrik ut i sina bruna och beige toner.

Själv har jag faktiskt haft väldigt lila perioder!

2008-02-24 @ 17:33:58
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0