Jag anklagar Jessica Alba

Jag har just beställt en t-shirt för 300 spänn! (inklusive frakt) 300spänn! Det är ju inte klokt.

Och det är Jessica Albas fel. Alltså, jag vet ju knappt vem Jessica Alba är, jag tror att hon spelade Osynliga flickan i Fantastiska Fyran-filmen; jag är apkass på kändisar (klassiska Marvel-serier från 70-talet är jag däremot nördigt bra på).

Men hennes sätt att kombinera grå kjol med vit t-shirt med tryck, svarta strumpbyxor och svarta skor nedan är faktiskt riktigt, riktigt snyggt och mycket mer jag än grå kjol och knytblus. Jag är rädd, trots alla snälla kommentarer, att jag nog inte kommer känna mig bekväm i den kombinationen. Men kjol och t-shirt känns genast lite mer avslappnat. Samtidigt som en vit t-shirt ger lite samma svart-vita effekt.

image48

Men vita t-shirts med tryck, det finns det inte så många av i vårt hem. Maken föredrar svarta och jag är egentligen inte mycket för t-shirts med tryck överhuvudtaget. Jag rotade igenom både min och makens garderob, men hittade endast två vita t-shirts med tryck:

image49

Den vänstra hade kunnat funka, men eftersom den är "the real thing", från tiden det begav sig är den så tunnsliten att man ser allt igenom den. Den högra är nästan lika gammal, den visar en bild från Poll Tax-upploppen i England 1988, men förutom att den är sliten känns inte motivet så comme il faut i Göteborg efter 2001.


Så en vit t-shirt med tryck vill jag ha. T-shirts med meningslösa tryck är inte min grej, har aldrig varit det, utan det måste vara något med mening i för mig. Jag vet inte vilken relation Jessica Alba har till Steve McQueen, men jag har i alla fall ingen, så det fick ju lov att vara något jag gillar jättemycket, samtidigt som t-shirten måste vara snygg. Jag funderade ett tag på något med Madonna från 80-talet, hon var ändå min först stilikon, men insåg snart att vad jag behöver är en t-shirt med det band jag lyssnat på nästan non-stop den senaste månaden, nämligen The Jam. (När jag inte lyssnat på The Jam har jag lyssnat på Jesus and Mary Chain; det är uppenbarligen artister på J som gäller denna månad.)


Förresten, om man vill ha en liknande kjol som den Jessica har, med veck fram, så finns det ett gratis mönster att ladda ner här.



/Eva


Kommentarer
Postat av: Annaa M

Tihi, jag skulle nog snarare ha blivit avskräckt inte för att det inte är snyggt, utan för att jag vet hur jag skulle se ut i liknande mundering, särskilt i profil. Putande veck där jag är som fetast och ovanpå det en överpösande tröja, ha ha, som dessutom är på tok för lite ringad för att passa mig. Uj uj.

Fin tröja du beställt! (Men vad fånigt att den bara finns i en damstorlek.) Det där med meningslösa tryck påminner mig osökt om Mannen som hade en notorisk ovana att fråga folk om meningen med trycket på deras t-shirts. Han kunde ställa blåsta fjårtisar till svars "Va! Går du omkring med en text som du inte ens begriper!"

2007-11-18 @ 16:43:44
Postat av: Evis

Jag valde herrmodell Large och tänker att det får pösa.
Veck i midjan på kjolar är lite lurigt: det _kan_ vara kamouflerande, men lika ofta är de det inte ;)
Jag är nog förresten rätt lik Mannen i detta fall; retade mig i somrs rätt hårt på alla i Ramonest-shirt som förmodligen knappt hört en låt med dem.

2007-11-18 @ 16:55:03
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Annaa M

Evis; du klarar nog pöset bättre än vad jag skulle göra.

Jag har för resten en t-shirt med Ester Williams, har du sett den? Min enda bandtröja är Magnetic Fields, men den är tyvärr för liten. Har ett rosa linne där det står "jag vill vara en ikon" på franska. Det står jag för...hm.

2007-11-19 @ 00:45:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0