En gammal lista

Den här listan gjorde jag när liknande drog runt på modebloggarna i höstas. Har korrigerat lite. Någt som jag trodde skulle bli trend blev inte det. Jeansjackan börjar kännas klart tveksam. Tunikan har jag slängt. Klippte lite i den men det hjälpte inte. Stövlarna har jag glömt ha på mig i höst. Men ryggsäckarna håller jag styvt på. Det är en vädjan till alla tanter som inte vill känna sig tantiga. Släng de små ryggsäckarna! Skaffa en rejäl tanthandväska medan tid är! De verkar hänga kvar i modet ett tag till.

Bästa plagget i min garderob?
Gammal sliten jeansjacka från Esprit, perfekt i passform, fransig i kanterna,
Sämsta plagget i min garderob?
Blommig tunika från Lindex, sött tyg men inte en linje rätt skuren, lyfter fram alla skavanker effektivt
Snyggaste plagget i min garderob?
Höga röda stövlar med smala tår och applikationer - superreafynd
Fulaste plagget i min garderob?
Grågrön tantkappa i skumt material - dyrt ordinare pris, förstår inte tanken vare sig hos mig eller tillverkaren
Bästa trenden denna säsong?
Varma koftor, långa med LÅNGA ärmar, snygga mönster
Sämsta trenden  denna säsong?
3/4 ärmar på tjocka ytterplagg
Tröttsammaste trenden?
Alla som oreflekterat ropar "jättesnyggt" till nya trender hur de än ser ut  eller passar och gör dem till mainstream
Stilikon?
Behöver ingen, men min kompis Lena Erlingson klär sig alltid snyggt, alltid svart utan att bli tråkig 
Älsklingsmodell på skor?
Converse slip in sommar, Campers grova ballerinamodeller vår och höst,  lågklackade smala stövlar vinter
Aldrig på mina fötter?
Pumps, höga klackar, foppatofflor, vita klumpiga sportskor, moonboots.
Favoritmärke?
Skor Campers. Kläder varierar. Beror ju om man ska ha på sig eller bara titta.
Ofavorit?
Enkel konfektion som tar efter utdöende trender, t ex sommarens alla fula dödskalletryck för barn och tanter
Absoluta drömväskan?
Rymmer allt, passar till allt, doftar skinn, är lätt att bära och lätt att hitta i, gärna behängd med snyggt smycke 
Fulaste väskan?
De där små ryggsäckarna som bars mitt på ryggen som en puckel i stället för handväskor.

Annaa/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0