Dagens Eva

Idag ska jag börja arbetsprövning; vi ska testa hur mycket min reumatiska kropp egentligen håller för. Jag ska jobba i en underklädesaffär och vet inte riktigt vad jag kommer att göra. Det innebär att dagens klädsel behövde vara både någorlunda snygg, eftersom man kanske träffar kunder, och praktisk, eftersom jag kanske ska tillbringa fyra timmar i ett lager. Det blev därför en smutsavvisande och bekväm kjol i ylle/polyester och en bomullstopp av lite tjockare trikå. För att göra det lite roligare matchade jag strumpbyxorna med toppen och satte ett bälte i midjan. Smala eller superbreda bälten ovanpå toppar och blusar är  inne nu och dessutom gör det att det faktiskt syns att jag har en midja. Toppen är nämligen köpt när jag vägde sju kilo mer än jag gör idag och sitter den lite lösare än det var tänkt. Bekväma skor med ilägg förstås.


image99

Topp: KappAhl, förra året
Bälte: 5 kr på Myrorna. Riktigt skinn, dock inte riktigt ormskinn.
Kjol: Gissa! Hemmasydd förstås
Strumpbyxor:LaMote från den lokala affären
Skor:Remonte

Kommentarer
Postat av: Telefonissan

Utmärkt förtroendeingivande outfit -utan att vara tråkig. Mig skulle du kunna lura på en B-H i den klädseln! Bästa önskningar; Hoppas dagen har gått bra!

2007-11-26 @ 09:51:00
Postat av: Annaa M

Håller med ovanstående, du ser mycket förtroendeingivande ut!

2007-11-26 @ 10:27:59
Postat av: Evis

*skrattar högt*
Förtroendeingivande, det är grejen.

2007-11-26 @ 15:23:45
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0