I valet och kvalet

I väntan på att jag ska kunna bestämma mig för hur min rosa nyårsklänning ska se ut tänkte jag börja med min grå klänning inspirerad av Phillip Lims höst/vinterkollektion.  Frågan är bara vilken jag ska välja:

image394
Bilder från www.style.com

Jag har svårt att bestämma mig för vilken som är snyggast. Den til vänster är möjligen lite lättare, eftersom den inte har hällor, men har å andra sidan någon slags veck i vid urringningen. Båda har fickor i sidan, något som inte är min bästa gren, men man måste ju öva sig. På den högra gillar jag att den är skuren på skrå och att ärmarna går i ett med kroppen.

Jag skulle förstås också kunna fixa litegrann med fodret i min grå, rutiga kjol, det är alldeles för snävt. Eller leka med min minsta, som kräver det nu.

/Eva

Kommentarer
Postat av: Ahrén

Den högra!

2007-12-26 @ 15:39:42
URL: http://ahren.blogg.se
Postat av: Evis

Jo, jag lutar åt det också. Möjligen kommer jag dock inte sätta i några hällor, eftersom man inte kan bära den utan skärp då.

2007-12-26 @ 15:44:48
URL: http://omstil.blogg.se
Postat av: Anonym

Jag håller med dig,den vänstra! den hade en fin skimmrande grå färg.

2007-12-26 @ 16:11:42
URL: http://frokenlindh.blogg.se
Postat av: Maritha

Den vänstra ser ju mest bara ut som en stor grå t-tröja så jag håller på den högra. Varför inte sätta fickorna utanpå klänningen, jag var väldigt skeptiskt till det i höstas men nu har jag tre klänningar med synliga fickor. Fickorna gör klänningarna mindre släta och trista på något sätt.

2007-12-26 @ 16:43:36
Postat av: Jessica

båda är snygga, men den högra är lite snyggare!

2007-12-26 @ 16:48:18
URL: http://jesss.tjejsajten.se
Postat av: Annaa M

Jag är naturligtvis svag för den vänstra eftersom jag dels har svårt med raka ringningar, dels har svåra fobier mot stora skärpspännen. Det senare har sin förklaring; Vi hade ju i många år en ingift brackig släkt där vilket mode som än gällde ett stort skärpspänne så att säga utgjorde kronan på verket, de hade en idé om att skärpet och framförallt spännet kunde dölja en stor mage, antingen det satt i midjan eller vilade på putet. Den i övrigt stilsäkra modern hade säkert läst om det i någon stilguide och det fanns många dyra blingspännen i deras garderober. Om jag vågat visa bilderna från julafton på yngre Dotter så hade jag kunnat ge exempel på hur det oftast är tvärtom, skärpet gör det lite stora mycket större. Men det var ju därför jag inte fick visa bilderna.

Men sen är ju naturligtvis frågan hur mycket man bryr sig om putet. Någon sa ju häromdagen ungefär "ska man inte kunna ha vad som helst?" Jo, naturligtvis, egentligen...

2007-12-26 @ 17:22:15
Postat av: Evis

Det kommer _inte_ att bli båtringat. Jag har precis spikraka axlar och en båtringning får mig att se ut som en amerikansk fotbollspelare. Det blir väl någon slags mellanting mellan de två klänningarna: den runda ringningen från den vänstra, skråskärningen från den högra och inga hällor, så att man kan välja hur man ska ha det med skärp.
Jag tror också att det kan vara svårt för mig, med min skicklighetsnivå, att få hällorna snygga.

2007-12-26 @ 18:02:31
URL: http://omstil.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0