William Morris och jag

Idag var jag en sväng på jobbet iförd den här klänningen gjord efter ett 1940-talsmönster i tyget Anemone designat av William Morris på 1880-talet.


Eftersom mitt hår fortfarande var vått när jag skulle ge mig hemifrån så rullade jag upp det till en valk i nacken och klämde slutligen dit en jättestor blomma.


Inte så dumt alls om jag får säga det själv.
Nu väntar jag på att Lukas, som ska bo här under HBTQ-festivalen, ska komma hit och sen ska jag laga middag och sen ska jag och Rickard faktiskt gå och se på Sator på Liseberg! Det hade jag ingen aning om att jag skulle göra när jag vaknade i morse. Jag visste inte att de skulle spela, men en kompis skrev om det på facebook.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Ojoj. Den där klänningen och tyget. Sytt av dig? Finfint!!

Postat av: Camilla

Hej..

Jag skulle nog behöva lite tips/hjälp av dej ;)

Här i Härnösand anordnas ett "Kafferep" på vårt vackra Länsmuseum. "Vendela Helmmans kafferep" i prästgården har jag i flera år planerat att gå på ,men har alltid glömt bort den dagen som alltid infaller den 11/7 !

I år har jag dock gjort en anmärkning i almanackan och ser nu framemot att få slurpa kaffe i fina små kaffekoppar o doppa en å annan kaka :)

De som anordnar kalaset ser gärna att man klär sej i -40 talsstil ...

Nu till min fråga : Vad bör jag tänka på för att få rätt 40tals känsla?

Vilka kläder skulle du valt vid ett sådant tillfälle?



Tacksam för svar

Mvh

Camilla

2012-07-04 @ 16:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0