Somrig klänning vädret till trots

Idag har det var 15-16 grader. Det var också sol, men vindarna kom från Arktis i häftig fart så det som kund evarit en mycket skön försommardag blev en ganska kall sådan. Eftersom jag ändå skulle vara inne så bestämde jag mig för att ignorera den relativa kylan och ha på mig min röda bomullsklänning i afrikanskt tryck til lmitt föredrag på HBTQ-festivalen. Mest för att jag tyckte att om det nu var festival kunde man ju också vara lite festlig. Min rullade valk i håret blev heller inte lika snygg som igår, så det kändes skönt att kunna klämma till två konstgjorda blommor i den och dölja de mindre bra bitarna.


Förutom att själv hålla föredrag (om kläder och föreställningar om kön från medeltiden till 1800-talet) så åt jag lunch med min vän Atalanta från FPES Göteborg (en transförening) och lyssnade sen på ett väldigt intressant föredrag av Jula Böge, transkvinna, författare, aktivist och debattör från Tyskland.

Ikväll blir det barockopera på tv och så ska jag tråckla livet till min kompis Ingers blivande klänning och dricka te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0