Nya glasögon

Just den här månaden passade det ekonomiskt bra att köpa nya glasögon. Mina gamla som jag köpte för tre år sen hade fått sina törnar (bland annat när de blåste av mig och for iväg en fem-sex meter i en kastvind i höstas). Dessutom blir ju plastglasen lite repiga efter ett tag och såna där som jag har som inte har någon båge utan bara skalmar direkt på glasen är ju inte så hållbara.

På Smarteyes där jag köper glasögon får man det andra paret för halva priset och jag hade kommit fram till att jag dels ville ha ett par som var ungefär som mina gamla, som knappt syns och dels ett par med rejält synliga bågar. Jag har väldigt specifika önskemål om bågarnas for också. Då får absolut inte gå uppåt, som kattögon, för det ser helt knasigt ut på mig med mina höga kindknotor. De får heller inte vara för runda, för det förstärker kantigheten i mitt ansikte, men ska heller helst inte vara för kantiga - men viktigast: de får inte vara för små! Med en ansiktsform där den bredaste punkten är kindbenen och med en markerad käke så blir många glasögon alldeles för smala och små och får mitt ansikte att se stort och grovt ut. Glasögonen utan båge hade kunnat vara större, men är okej.


Och så det andra paret:


Och ännu behöver jag inte progressiva glasögon, mitt närseende är perfekt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Sjyssta! De röda klär dig jättebra. Vad skönt att se att det kommit lite större bågar igen. Senast jag skulle köpa glasögon var alla så jäkla pyttesmå att jag var snudd på tvungen att köpa pilotpbrillor (men bara snudd, fy så fult) för att få något periferseende öht.

2012-07-06 @ 17:27:52
Postat av: Evis

Jag köper rätt ofta på herrsidan.

2012-07-06 @ 17:50:01
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Lena (fröken_lila)

De röda passar dig alldeles utmärkt! Själv har jag problemet med att de flesta glasögonen är alldeles för stora för mitt smala ansikte, i alla fall de rejält synliga plastbágarna som jag gärna vill ha. Men för inte sá länge sedan köpte jag ett par nya eftersom mina fina röda fick lite stryk utav en varm stekpanna. Det tog en stund att hitta nya, men jag är mycket förnöjd nu.

2012-07-06 @ 23:05:14
URL: http://froekenlila.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0