Så jädra käck!

Det är något med lusekoftor, jag väl egentligen med alla stickade ylltröjor med mönster, som gör att man bår ser käck ut och känner sig käck. En promenad på lite över 3 kilometer fram och tillbaka till ICA Maxi för att köpa hårfärgningsmedel i småregn bidrog till den käcka känslan. Varm, men inte för varm i mina byxor från Vivien of Holloway, lusekofta inköpt -91 på UFF i Oslo och en trekantig basker som Monika stickat till mig (och en jumper som jag ärvt av Blåva Anna).

Bildne är tagen efter att jag kom igen, villket förklarar hälsans rosor på kinderna :) Jag tycker om att gå längs Mölndalsån och titta, vilket egentligen är orsaken till att jag till ICA Maxi istället för t ex ICA Fokus som ligger ungefär lika nära.

Kommentarer
Postat av: Ullah

Tänk, jag tycker Mölndagsvägen är något av det tristaste ställe man kan promenera på! Jag kanske borde vid ån i stället, när det någon gång trots allt inträffar.

2011-10-22 @ 18:24:47
Postat av: Lena (fröken_lila)

fin kofta! det här mönstret heter marius förresten, och är väldig populär, fick jag lära mig här i oslo =)

2011-10-22 @ 19:14:02
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Annaa M

Usch, minns långa promenader från fiollektioner med Mellan längs Mölndalsvägen. Men det är förstås bättre vid vattnet. Käck ser du i alla fall ut, fanns det känns som om koftan och mössan är lite omatchade. Jag hade en norskkofta i mossgrönt och senapsgult, färgerna specialvalda. Min mammas moster som stickade, hon emigrerade redan i ungdomen till Norge. Ett sånt där plagg som man inte borde ha slängt i förtid!

2011-10-22 @ 20:31:24
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Annaa: Jajamen, det skär sig, men ifjol vinter förrsvann både min röda och min marinblå basker och utan mössa kan jag ju inte gå.

2011-10-23 @ 09:40:21
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0