En blick in i mitt hem

För en vecka sen började jag känna mig värkig i kroppen och tung i huvdet och sen dess har jag genomlidit en riktigt uschlig förkylning med frossa, kallsvettningar och feber förutom oavbrutna nysnignar och hosta som aldrig vill ta slut när attacken väl börjat. Jag är på god väg till bättring nu, men stannar ändå hemma en dag till och läser arbetslitteratur med örte i mängder och Planxty i högtalarna.


Klicka på bilden så den blir större så får ni tillfälle att se min mormors kurbitsmålade sybord från 1943, 20-30-talslampan hon köpte på auktion när jag var liten, ett konstverk av Andreas Vesterlund som vi fick i bröllopspresent och så den "nya" tavlan som jag fick av min fars änka som ett minne av honom. Den är väl jämngammal med mig och när jag var liten trodde jag att det var morfar, mamma, jag och min lillebror som var avbildade (västen och kepsen uteslöt att det skulle vara min far på bilden, men morfar hade keps och storväst).

Man får också en unik möjlighet att se mig i mysbyxor (makens), något som bara händer när jag är sjuk.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Det var ju en rar liten bild från en miljö man känner igen, och byxorna syns inte så mycket.

2011-05-24 @ 12:31:45
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Jo, jag gillar fotot - kameran balanserad ovanpå TVn :)

Tavlan verkar passa in tycker jag också.

2011-05-24 @ 12:57:17
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0