När man blir gammal

En del säger att man inte blir riktig vuxen förrän ens föräldrar dör och det hör till det mest kvalificerade skitsnack jag har hört - möjligen blir en del inte vuxna förrän de blivit föräldrar själva, men om man fortsätter att vara ett barn upp i medelåldern enbart för att man har föräldrar i livet så är det för att man har gjort ett val att inte bli vuxen och ta ansvar för sitt liv.

Däremot tror jag att man kan bli gammal, inte för att ens föräldrar dör, det kan de ju som bekant göra när som helst i livet, men när man är den som ska ordna begravningen (ihop med syskon i det här fallet). Jag är inte mer vuxen idag än jag var i söndags eftermiddag, men jag är oändligt mycket äldre.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vänta bara tills ni kommer igång med boutredningen. Den åldrar, den.

2011-03-08 @ 13:57:38
Postat av: Evis

Jag slipper som tur är att göra det själv, som du gjorde.

2011-03-08 @ 14:02:40
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Monika

Beklagar sorgen.

2011-03-08 @ 18:50:12
Postat av: Annaa M

Däremot kan det kännas lite obehagligt att inse att man plötsligt är äldsta generationen. Det blir lite ensamt så att säga. Men där är du ju inte än, din mamma är säkert på banan i 30 år till!

2011-03-09 @ 09:36:47
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Inte trettio år till, så gamla brukar vi inte bli, men tjugo går nog. Och banan var ju ett passande uttryck med tanke på hennes dansintresse.

2011-03-10 @ 09:14:56
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0