Mer musik än kläder

Det har inte blivit så mycket kläder, eller överhuvudtaget så mycket bloggande det sista. Den största orsaken är förstås min pappas oväntade död, men jobbet och barnen har också tagit mycket tid och energi. Då blir kläder något som jag tar på mig, snarare än något som jag tänker på och planerar (i och för sig är det knappt en vecka sen jag hade ett foto på dagens klädsel, men jag ger ju inga reatips och visar nya inköp, som jag gjorde förr). Sen är jag faktiskt rätt tagen av både vad som händer i arabvärlden och jordbävning, tsunami och härdsmälta(or?) i Japan, så jag får inte riktigt upp intresset för kläder. Utom att jag syr en klänning till pappas begravning om en vecka då.
Musik bjuder däremot på både distraktion, tröst, glädje och styrka och i sen i onsdags, då jag köpte senaste numret av MOJO för att jag ville ha CDn, så har det varit en del Billy Bragg.






 


Och ja, jag vet att han inte skrev dem, men det är de versioner jag hört mest.


Kommentarer
Postat av: Linda

Hej! Hittade din blogg när jag sökte på hur man sydde en 50-talskjol, och måste bara säga att du är grymt duktig på att sy! Man glömmer nästan bort att det är 2011 när man tittar på bilderna, så häftigt är det!



Jag beklagar din pappa, det är aldrig roligt när nån nära går bort.



Kram Linda

2011-03-25 @ 23:22:45
URL: http://baadanka.blogg.se/
Postat av: Evis

Tack snälla du!

2011-03-26 @ 08:42:34
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0