Begravningsklänningsplaner

Begravningsklänningen har jag tänkt ska se ut ungefär så här. Jag ska förstås inte köpa mönstret, för jag behöver ändå göra om mönstret så mycket att jag lika gärna kan modifiera något av dem som jag redan gjort. Tyget blir tunt tuskaftsylle från Saxylle & Kilsund, som jag fick av Blåva Anna för syftet. Idag kommer jag att försöka orka göra en toile på livet, men vi får se hur det går för jag är väldigt trött efter att ha varit bortrest i helgen och sen jobbat rätt länge idag. Jag antar att det är en blandning av chock och sorg, men jag har varit helt slut den gångna veckan.

Kommentarer
Postat av: Inger

Det är en väldigt snygg klänning

2011-03-14 @ 20:38:10
Postat av: Anna | Mormor hade stil

Det är en mycket klädsam och tacksam modell, den där "swing dress". Bra val! Jag sitter själv lite i samma sits som du just nu, märkligt nog, men syr inte något nytt till den begravning jag ska på. Den är redan nästa vecka och jag syr inte så snabbt helt enkelt.

2011-03-15 @ 00:02:51
URL: http://www.mormorhadestil.se
Postat av: Sara

Ja, det där är en väldigt bra modell som klär de flesta med lite former. Min Trashy Diva-klänning är lite liknande. Vad rart av Anna att ge dig tyg.

2011-03-15 @ 00:41:39
Postat av: Evis

Anna: Beklagar sorgen. Jag har ju två veckor på mig, så det ska nog gå bra, bara jag blir av med mattheten.

2011-03-15 @ 09:43:49
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Erika

Eva, jag beklagar sorgen.

Klänningen blir säkert väldigt fin till begravningen. Jag håller på att sy det mönstret med en kompis (jag lär henne sy, så praktiskt att vi jobbar med samma sak då. Hon är så duktig, lär sig snabbt och det blir fint), det är väldigt bra. Jag gör som du dock, använder mitt grundmönster och tar inspiration från mönstret. Lösningen för oket vid axeln är dock väldigt finurligt gjord, så den har jag snott =)

Lycka till, hoppas orken och sylusten återkommer snart!

2011-03-15 @ 11:26:23
URL: http://swingingvintage.blogspot.com
Postat av: mallis

Förstår att det är tungt nu.



Men sömnad är ju lite terapeutiskt som tur är. det låret som det blir en väldigt fin klänning iaf.

2011-03-15 @ 20:28:33
URL: http://www.malliss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0