Stilfull i regnet

Jag och ena dottern var på manifestation för Ship to Gaza idag. Det regnade. Hela tiden. Strängt taget har det regnat nästan hela dagen, så jag var vis och klädde mig i varma kläder: lårhöga tjocka bomullstrumpor från Sock Dreams, kjol som jag sytt själv och en tröja som Blåva Anna stickat i silke/ull. Samt hatt och paraply.


Håret var uppsatt med kammar på sidorna och rullat till en valk där bak - passar bra med hatt.

Själva manifestationen var bra med fem passagerare från årets Frihetsflottillj som talare. Och alla höll bra tal, vilket inte alls är något som man kan ta för givet. Till och med diktuppläsningen var väldigt bra, och då ska ni veta att jag inte är någon anhängare av poesiuppläsningar. Men det kunde gärna ha regnat lite mindre.

Kommentarer
Postat av: Ullrika

Det är så himla snygg ärmlängd på den jumpern!



Kul att det var en bra manifestation. Att den som talar kan tala är viktigt, men som du skriver inte alls självklart - tyvärr.

2011-07-15 @ 13:22:02
URL: http://ullrika.se
Postat av: Evis

Jag älskar verkligen den ärmlängden också, och är mycket tacksam mot Anna som jag fick ärva den av.

2011-07-15 @ 22:49:44
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0