Dagens klädsel, utflykt och inköp

Eftersom den lilla dottern är hos kompisar idag stod jag där med något så helt obekant som en semesterdag utan barn att ta hand om. Jag kunde, jag kanske till och med borde, ha jobbat lite, men bestämde mig för att ta bussen (bussarna tekniskt sett) ut till Bäckebol köpcentrum och skaffa nya dynor till soffan på balkongen. Både dynorna och soffan ärvde jag av mormor och eftersom hon gick bort 2004 och haft dem ett tag innan så började dynornas tyg vara så skört att det inte var någon idé att laga dem längre. Det sista hade jag bara tejpat igen revorna med silvertejp.

En snabb koll på de stora försäljningsställenas hemsidor visade att det endast är Jysk som har dynor avpassade för trädgårdssoffor med låga ryggstöd (visade sig sedan vid ett besök att också COOP Forum hade det) så jag kollade in var det fanns Jysk i Göteborg och ett av dem visade sig vara i Bäckebol, dit jag ändå var sugen på att åka för att kolla in den nyöppnade Stoff&Stil-butiken.

Så jag begav mig ut i okända trakter (eller i alla fall på okända busslinjer) och upptäckte till min förtjusning att bussen stannar precis mitt för Stoff&Stil, Coop Forum och Jysk. Hur smidigt som helst. Det var inte fullt lika smidigt att forsla hem tre stora dynor och 12,5 meter tyg på bussen, men det var fullt möjligt. För jag köpte förstås tyg också. Till mig själv och till Maja.


Det röda ska nog bli en ny sån här kjol, istället för den som en av mina grannar förstörde genom att lämna en läckande bläckpenna innanför gummilisten på tvättmaskinen. Det ljusblå, som har små kattungar på sig ska bli en klänning till Maja och de andra två ska bli klänningar till mig. Och jag kunde ha köpt tio sorters tyg till minst, det fanns så mycket som jag gillade.

En rolig grej var att så fort jag kom in hejade kassörskan på mig och sa att hon hade undrat när jag skulle dyka upp. Har man kanske sytt lite för mycket under lite för lång tid när folk som jobbat i Göteborgs sybehörs- och tygaffärer känner igen en?

Även om jag inte jobbar nu så tycker jag att man kan anstränga sig lite när man lämnar hemkvarteret och satte därför en matchande blomma i håret och målade mig. Jumpern är en gammal från Indiska och kjolen sydde jag i våras.


Kommentarer
Postat av: Monika

Det paisleymönstrade har jag också! Planen är att det ska bli en omlottklänning, men jag har en del före i kön.

2011-07-12 @ 21:24:44
Postat av: Evis

Så trevligt, så kan vi matcha!

2011-07-12 @ 21:36:05
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Monika

Vad är det röda för tyg? Jag vill också ha en röd kjol.

2011-07-13 @ 09:11:22
Postat av: Evis

Vanlig lakansväv, lite finare.

2011-07-13 @ 11:20:44
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Älvan

Paisleytyget var ju jättefint! Och kjolen du hade idag var också riktigt söt, nu blev jag sådär sysugen igen (men har massor av jobb, plus exjobb, labbar, semester och en sjal att avverka innan det blir ngt annat).

2011-07-13 @ 15:31:42
URL: http://aelvan.wordpress.com
Postat av: Evis

Semester är som gjort för att sy, men det andra låter jobbigt.

2011-07-14 @ 08:58:18
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Olivia

Men, det där såg ut att vara riktigt schyssta tyger!!! kommer bli finfina grejer! Den där blåa kjolen var jättefin på dig. Väldigt snyggt med fick-accenterna! Blått är flott! ;)



hare bra / Olivia

2011-07-14 @ 14:12:26
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: Anna | Mormor hade stil

Vore ju trevligt om Stoff och stil hade en butik här i trakterna av Stockholm också.

2011-07-14 @ 14:28:52
URL: http://www.mormorhadestil.se
Postat av: Evis

Tack Olivia!

2011-07-14 @ 14:49:50
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0