Jag råkade köpa tyg

Idag när jag var på Gårda textil för att köpa tyll till mitt hattprojekt - eller: jag skulle köpa nät till mitt hattprojekt, men det fanns inte i grönt - så tittade jag litegrann i den innersta hyllan bakom fuskpälsen där det finns riktigt gamla tyger för billiga priser. Och se vad jag hittade:


110 cm bredd, tunt och fint och lite, lite styvt. Viscose eller någon annan variant av regenererad cellulosa sade brännprovet. Och som syner små, små rutor i mörkblått och mörkgrönt. För 40 kr metern.

Jag vet inte vad jag ska göra av det än, men jag har 5,5 meter och något ska jag väl komma på. Riktigt smårutigt, lite glansigt tyg har stått på önskelistan länge och just de här färgerna är några av de som klär mig bäst också.

Kommentarer
Postat av: Edward

Hur, exakt, gör du ett "brännprov"?

Jag förstår det som att du de facto bränner ett litet prov av det, men hur avgör du sedan vad slags tyg det är?

2011-01-08 @ 21:26:39
URL: http://www.realfrille.metrobloggen.se
Postat av: Evis

Hur det brinner, hur askan ser ut och vad det luktar säger vilket material det är gjort i.

2011-01-08 @ 21:43:51
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0