Ännu en sammanställning av ett år som gått

Precis som tidigare år gör jag en sammanställning av vad jag sytt under året som gått. Jag visar bara "moderna" kläder, för historiska hänvisas till en liknande sammanställning i min engelskspråkiga blogg.

1. En ytterligt bisarr jacka och pillerburkshatt i sen 50-talsmodell. Eller: jackan och hatten är inte bisarra men det är ju sällan man ser zebramönstrad fuskpäls i illrosa och lila. Sydd förra årets första dagar.
2.  En rutig basker som jag väl använt en gång eller så. Skulle haft en vadlång matchande kjol, men den blev inte bra.
3. En variant på 50-talsomlottklänningen - den här gången med omlott fram.
4. "kaffeklänningen", dvs en klänning i 50-talsmodell med dekorband med kaffekvarnar och kaffepannor på.
5. Ny kjol med hjärtan och en volang som jag sydde fast på min röda korsett från ifjol - för Valentinfest på Tip the Velvet.
6. En 1940-talsklänning i rutig viscose
7. Inte sydd, men väl stickad är denna jumper efter ett mönster från 1934.
8. En gul sommardräkt i 1940-talsstil. Den matchande blusen sydde jag ifjol.
9. En ärmlös blus med gansband infällt i kanterna och en marinblå omlottkjol.
10. En vändbar bolero som passar både till en klänning som jag sydde ifjol och en äldre kjol:
11. En väldigt enkel sommarklänning efter förebild från 1940-talet.
12. En hatt som jag gjorde av ett tallriksunderlägg, konstgjorda blommor och ett smalt bomullsband.
13. Ännu en 1940-talsinspirerad klänning, från ett omgjort 70-talsmönster.
14. En till 1940-talsklänning, gjord efter ett mönster från den tiden, fast förstås anpassat till mig.
15. En grå halvcirkelkjol i ylle med ett par extra veck mitt bak.
16. En vinterversion av nummer 13 - i tunt ylle i glencheck.
17. En omlottklänning i viscose med prickar i svart sammet.
18. En röd bomullsversion av samma klänning. Med gansband infällt i kanterna.
19. En 1940-talsinspirerad klänning i mörkblå viscose och med sjömanskrage.
20. Aftonklänning i mörkgrön viscose - se förra inlägget.
21. Ännu en 1950-talsomlottklänning till Maja:
22. En randig bomullsklänning till Maja.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Jäklar vilken produktion! Ska jag snabbt välja en favorit så blir det nog nummer 3.

2011-01-07 @ 11:36:27
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Den är fin. Min personliga favorit är nog nummer 6.

2011-01-07 @ 11:45:31
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: /Mylla

imponerande produktion, speciellt med tanke på hur du mår under vissa perioder!

Jag är helt kär i den brungröna omlottklänningen, attans att vi bor så långt ifrån varann annars hade jag tvingat dig att hjälpa mig att bygga mönster ;-)

2011-01-07 @ 15:14:40
URL: http://myllaskreativa.blogspot.com/
Postat av: Evis

Vi borde definitivt bo närmare varandra.

2011-01-07 @ 15:47:38
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Pysselmani

Jisses vad flitig du har varit! Och så mycket fint. Hatten du gjorde var riktigt uppfinningsrik!

2011-01-08 @ 22:31:47
URL: http://pysselmani.blogg.se/
Postat av: ullisar

50-talsklänningen (omlott, nr 3) är såå fin! Passar dig perfekt! Och din snuttiga röda klänning (nr 5)... ojojoj! Sicken bild! Å så gillar jag nr 6 också. Och typ alla andra med :)

2011-01-11 @ 22:49:51
URL: http://ullrika.se
Postat av: Anna Holm

ÄLSKAR den gröna stickade tröjan! var fick du tag på mönstret?

2011-01-12 @ 16:34:55
Postat av: Ulrika / The Freelancer's Fashionblog

Vilken kavalkad av härliga utstyrslar! Fint.

2011-01-20 @ 09:39:07
URL: http://freelancersfashion.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0