Jag har varit på krogen

Och förmodligen ätit en av mina dyraste krogmiddagar.Men det var inte jag som betalade, vilket var tur eftersom jag just nu har 80 spänn tills den 20e. Men var god, men det var försåts sällskapet som gjorde det bra. Det är en tjej som jag har träffat via jobbet och som jag nu har blivit inblandad i en jättestor projektansökan med. Vi hade hemskt trevligt och fann någonstans att vi har en grundläggande likhet: Vi tycker båda om alla människor, även de besvärliga.
Eftersom jag inte visste vilken slags kväll det skulle bli: om vi skulle äta middag och tala jobb eller fortsätta ut och göra stan osäker klädde jag upp mig lite. Även om en bomullsklänning i min värld alltid har lite vardag över sig.


Den röda omlottklänningen fick alltså ut och lufta sig igen - den här gången med tjocka strumpbyxor i ylle och tre år gamla högklackade knytskor med grov sula från DinSko

Kommentarer
Postat av: Lena (fröken_lila)

jag háller helt med dig - en bomullsklänning är alltid lite mer vardag än en klänning med paljetter eller sammet eller glansigt tyg.. det blir nog sá om man mestadels använder kjol/blus och klänningar till vardags.

2011-02-12 @ 11:29:46
URL: http://froekenlila.blogspot.com
Postat av: Sara

Var var ni och åt någonstans?

2011-02-12 @ 16:45:42
Postat av: Evis

ETC på Vasaplatsen. Italienskt, fyrarätters meny. Eftersom hade ett ganska litet barn hemma som kanske inte skulle fortsätta sova hade hon effektivt beställt maten innan vi kom.

2011-02-12 @ 17:26:56
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Kristina

Omlottklänningar is the shit! Och stråveck likaså!!

Är det en egen skapelse eller har du ett mönster att tipsa om? Jag älskar enkla bomullsklänningar. När det kommer till fest så tar jag på mig ngt "riktigt" vintage. Men att hitta enkla bomullsklänningar i repro värden eller second hand. Det är svårt. Det blev väl mattrasor av dem, kan jag tro. Så om någon kan tipsa om 30-40 tals stuk på repro klänningar, teadress,daydress etc som INTE har rockabilly aktiga körsbär el dylikt på sig. TIPSA mig


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0