Min mormors barskåp

Igår anlände min mormors barskåp till vårt hem och idag har vi flyttat runt möbler för att få plats med det.



Detta var alltså min mormors och morfars, men när mormor flyttade från sitt jättestora hus på Varaslätten till ett plus 55-boende (mer som plus 75 om ni frågar mig) i Falköping fick min bror det. Eller om det var när hon dött, jga minns inte riktigt.  Mormor hade på ett oerhört hjälpsamt sätt listat vem som skulle ärva vad och barskåp uppfattade hon uppenbarligen som en manlig sak.

Nåväl, brodern tyckte inte att det passade in i hans möblemang så de senaste åren hart det stått i hans hönshus!! När jag fick höra det blev jag lite upprörd eftersom jag hade velat ha det (jag hade blivit mer upprörd om min bror hade haft hönor i hönshuset också, men så var inte fallet). Brorsan är snäll så jag fick det. Det är dock inte något som man fraktar utan släpkärra så det har tagit ett och ett halvt år eller så.

Man ställer alltså spritflaskor och liknande på spegelytan och det knöggliga glaset. Glas och tillbehör har man på den lilla hyllan en bit upp och sen kanman dra ut en serveringsskiva (man ser knopparna). Och lampan tänds när man öppnar dörren.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Ser fram emot att få öppna, se ljuset tändas, och dra!

2011-12-17 @ 20:39:23
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Ja vi får se till att göra det. Behöver nog fylla på om det ska bli något annat än ren sprit dock.

2011-12-17 @ 21:18:31
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: frktjatlund

Min dotter skulle bli grön av avund om hon såg barskåpet. Hennes hem är en orgie i 60-tal.

2011-12-20 @ 15:08:58
URL: http://frktjatlund.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0