Mellandagsrean

På mellandagsrean köpte jag ett par gosiga randiga sockor (rött och vitt, med grå tår och högst upp) för tretti spänn. Jag har julklappar och ridning för ena dottern att betlaa och därtill håller min dator på att paja ihop och mina glasögon fick en flisa utslagen när de blåste av mig på gatan för några veckor sen.
Och jag behöver kläder som en fisk behöver en cykel. OK, höst-vinterkängorna börjar bli slitna efter tre år, men de får nog ta en vända till skomakaren innan jag köper nya.

Jag har inte ont om pengar som så, även om ett hushåll med en deltidssjuk och en som jobbar i handeln aldrig kommer att bli välbärgat, men jag behöver prioritera.

Sen har jag varit så dålig det sista att jag faktiskt inte direkt har lust med något, inte ens kläder. Idag var första gången jag tog i min blivande kavaj på nästan en månad, men jag har nu gjort en snygg passpoalficka på en provlapp och är redo att ge mig på själva kavajen.

Kommentarer
Postat av: Lena

Var fanns de söta sockarna? Det är typ det enda jag kan köpa nu som kommer passa hela det närmsta året...

2011-12-27 @ 21:37:16
Postat av: Evis

Lindex.

2011-12-27 @ 23:14:57
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Här är det inte ens läge för ett par sockor när ett årsarvode som enligt uppgift skulle betalas ut den 23 december inte behagade komma och väl inte lär dyka upp förrän om en månad. Måste låna pengar till halva hyran. Det är inte kul! Håller väldigt mycket tummarna för att min dator håller ett tag till och att ett sökt projektbidrag beviljas i januari!

2011-12-28 @ 05:05:54
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Usch! Usch!!! Det där händer dig lite för ofta, tycker jag!

2011-12-28 @ 12:14:48
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Borde lära mig att inte kalkylera med att de där pengarna ska komma. Det var bättre när jag helt enkelt skickade en räkning. Nu ska de komma "automatiskt i december". Vilket de t ex gjorde förra året när jag hade goda marginaler att vänta på dem en månad...



Men det måste bli ett bättre inkomstår öht 2012.

2011-12-28 @ 13:50:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0