Hemmasytt

Jag har varit borta över helgen så det blir en samling av bilder som bevisar att jag klätt mig i sånt som jag sytt själv, i enlighet med den utmaning som jag skrev om för ett par inlägg sedan.

På lördag åkte jag till Söderköping och inkvarterades i ett mysigt källarrum på Söderköpings pensionat. På mig hade jag kjol och singoallablus som jag sytt själv. Däremot lämnades den matchande jackan hemma.



Det blev som ni ser lite suddigt i mörkret, men annars gillar jag kortet.

Söndagen var solig och jag och vännen Britt-Marie gick runt i det mycket pittoreska centrumet.



Jag har varit snyggare på bild, men man ser i alla fall att jag har min egenhändigt sydda fyrtiotalsklänning i tyget "Anemone" designat av William Morris på mig.

Igår på jobbet hade jag en gammal trotjänare: min vinröda yllekjol som jag sydde för fyra år sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0