Concentrate on the shoulders

"Concentrate on the shoulders" heter den den här modellen från 30-talet, som jag stickat efter beskrivning i boken A stitch in time 1. Vintage Knitting and Crochet Patterns 1920-1949.
Ärligt talat känns det som en onödig uppmaning - hur kan man undvika att koncentrera sig på de här axlarna? Eller ens se något annat än just axlarna?


Kjolen har jag sytt själv, skorna är gamla från DinSko och strumbyxorna är De Enda Strumpbyxorna I Världen Som Har För Långa Ben från Pierre Robert. Jag ska nog försöka donera dem till min kompis Caroline; om de inte är för lösa i midjan borde de vara som gjorda för henne - hennes höftben är ungefär i höjd med mitt lägsta revben när vi står bredvid varandra.

Kommentarer
Postat av: Edward

Och du bär den offentligt? Fantastiskt! :-D

2010-10-06 @ 15:02:47
Postat av: Evis

Självklart - du känner väl mig?

2010-10-06 @ 15:35:50
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Maritha

Jag tycker att den är helt underbar.

2010-10-06 @ 15:36:53
Postat av: Ina

Häftig, kräver endel mod men ser egentligen inte alls dumt ut..

2010-10-07 @ 07:42:15
URL: http://goodrockinbaby.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0