Ny bandtröja, samma gamla kisse

Jag och Rickard var på spelning med Teenage fanclub igår. Det var förstås jättebra - svårt att misslyckas med ett sån't låtmaterial och såna trevliga skottar ;) bäste i trevlighetsavseende var när några hade önskat Dumb Dumb Dumb och de bestämde sig för att försöka spela den även om de inte repeterat in den och Gerry trodde att han kom ihåg orgelslingan.  Det gjorde han väl på sätt och vis, den kom sig på slutet och det är en underbar låt även med lite fel orgelspel.



Och på spelning måste man förstås köpa en t-shirt. Tjejmodellerna var både för små över bröstet och för korta för min långa överkropp så det blev en herrmodell. Inte för att det spelar roll, den sitter utmärkt, men jag var annars lite sugen på tjejtröjan i brunt med rosa tryck. Å andra sidan passar mörkgrönt, som den här är i mycket bättre till resten av min garderob.


Det är förstås inte så smart att köpa fler t-shirts när jag knappt använder dem som jag har; jag är liksom inte en t-shirtmänniska, men jag resonerar som så att jag kan rensa bort alla andra t-shirts och bara ha sådana med band som jag gillar.


Här är i alla fall ett foto på mig i tröjan, min skotskrutiga kjol i vinrött och blott, min dito Converse i grönt och blått och en grå kofta. Inte för att färgerna syns så bra på kortet eftersom katten som promenerade förbi kameran kom i fokus istället, men det är ju en så söt kisse.


Kommentarer
Postat av: Sara

Band-t-shirts som köps vid konserttillfällen sorterar inte in under kläder utan snarare under souvernirer, så de är ok att köpa även om man inte använder dem.

2010-11-22 @ 13:48:27
Postat av: ullisar

två coola katter på samma bild!



jag tänker på dig nu när det är så kallt och fuktigt, hoppas du har det bra (eller iaf okej, äh, du vet vad jag menar)! kanske gosigt med en extra tisha då?

2010-11-23 @ 10:43:09
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0