Professionella foton

Igår blev jag av vännen C ivägdragen till ett sån't där ställe som sminkar och fixar håret på en och sen har en fotograf som tar foton på en. Jag skyller på att jag var snurrig av tramadolen som jag hade tagit för att kunna sova på natten (jag reagerar jättemycket på dem), men det var faktiskt riktigt roligt. Och en del av bilderna blev väldigt bra.

När vi pratade igenom det hela efteråt, över ett par kannor te, så konstaterade vi att fotografen var väldigt låst i sitt mönster av poser som hon gillar, men som faktiskt inte nödvändigtvis blir klädsamma på folk över trettio (upplyft arm i förgrunden - hallå??). Nu är det ju knappast de som är bra fotografer som stannar på ett sådant jobb, men vi tycker att med lite känslighet för folks utseenden skulle man kunna göra det så mycket bättre.

Det som är bra, förutom att jag blev hemskt söt på en del av fotona är förstås upplösningen och ljuset och allt det där som jag inte kan fixa till hemma med billig kompaktkamera. Samt att man faktiskt får använda dem till vad man vill; vi kollade det noga. Så jag köpte några av dem, för att det är kul.

Vännen C blev sagolikt vacker på många av bilderna, även om jag tycker att hon för första gången såg ut som sin ålder och det vet jag ju inte om det är bra ;) Detta faktum (att hon var så vacker på dem alltså) plus att hon gör saker som ibland kräver bra foton på henne (hon ska ha en stickutställning i höst och hon jobbar på en bok just nu och sådant) gjorde att hon köpte betydligt fler. Mina foton tror jag inte funkar lika bra på en bokbaksida ;) I alla fall inte på en bok om historia. Här är ett av dem:



Kommentarer
Postat av: Annaa M

Men ganska fint blev det väl. Smart med midjan och handen på magen, men du har rätt i att armen iförgrunden inte är riktigt lyckat. Men den är nog för poserande för att riktigt passa för en bok om historia. Eller är det vi som tänker för konventionellt där?



Skulle vara kul att se bilderna på C. Visst håller hennes utseende för att motsvara åldern, eller hur man nu säger.

2010-05-26 @ 10:20:09
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Det här fotot blev armen bra på, men hon hade en där man skulle stå med sidan vänd mot henne med armen på huvudet, som ramar in ansiktet - huga!

2010-05-26 @ 10:27:22
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Eva

Stiligt!

Till något annat - hittade en amerikansk sida med vintage-mönster som du inte har med i din länklista, men som kanske intresserar dig! Du kanske har sett den förut, men jag lägger länken här i alla fall: http://www.sovintagepatterns.com/vintagepatterns.html

Väldigt mycket att välja på, jätteroligt tycker jag! Tänk om det fanns så här mycket fina klänningar i affärerna...

2010-05-26 @ 10:47:25
URL: http://juliannies.blogspot.com
Postat av: Evis

Tack! Jag har tittat där och till och med funderat på att köpa något, men det är ju det att jag måste ändra mönstren så mycket att det nästan är bättre att börja från scratch själv.

2010-05-26 @ 10:51:34
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Eva

Jo, det kan förstås vara ett problem... men man blir i alla fall väldigt inspirerad!

2010-05-26 @ 12:34:17
URL: http://juliannies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0