En dag med the Andrew Sisters och biskopar

Denn sk klämdag har jag ägnat mig åt arbete - i form av att läsa min kollega och vän Ulrika Lagerlöf Nilssons avhandling Med lust och bävan. Vägen till biskopsstolen inom Svenska Kyrkan under 1900-talet. Man hade inte kunnat tro det bara av ämnet, men den var så intressant att jag inte kunde lägga ifrån mig den, trots att jag hade planerat tt även göra andra saker idag

Medan denna maratonläsning pågick lyssnade jag på the Andrew Sisters på Spotify.

 

Om en och en halv timme tar jag och Maja sen tåget till Trollhättan för att åka "hem" till Norra Björke. Jag hoppas på att kunna övertyga Anders/min halvsysters pappa/min fd styvfar om ett besök på Tygladan i Vänersborg imorgon, men om inte det blir av så är jag helt nöjd med att bara få vara i Norra Björke. Jag har med en annan avhandling från vår institution: In search of Dionysos. Reassessing a Dionysian context in Early Rome av Carina Håkansson samt min stickning, så även om det mot alla prognoser skulle regna har jag saker att göra. Förutom att umgås med Anders och hans dam, som är nöje nog i sig. Och så kan jag plöja igonom några månader av tidningen Land, titta på lamm och prata med andra trevliga nästan-släktingar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0