Axelvaddar, flätor och norsk undergroundmusik

Igår efter jobbet knallade jag ner til Knapp-Carlsson och köpt emig ett par axelvaddar till klänningen, som jag sydde i sen på kvällen. Så här ser den ut med dem i - både mer 40-tal och mer proportionerligt, mina axlar är nämligen "för smala" i förhållande till resten av min torso.



Idag ville jag gör anågot mer med håret också, så när jag satt i ett par kammar så flätade jag två flätor som jag sedan fäste upp i nacken innan jag slutligen nålade dit en rosett. Det bandet hade min mamma i sitt hår när jag var liten på 70-talet, det fanns två, men jag har bara hittat ett.



Sen hände det något kul imorse, tack vare facebook. Jag skrev i min status att jag gick och nynnade på bisarr norsk undergroundmusik som jag en gång fått på kassett av en (typ) pojkvän och återgav en rad ur en av sångerna. Kassettbandet är sedan länge borta och jag kom absolut inte ihåg vad artisten hette, så jag hade inte räknat med att få höra det igen. Men då kände en av mina norska bekanta igen just den raden och skickade en länk till youtube, varifrån jag hittade en hemsida om Per Bergersen som han hette; en hemsida där man kan ladda ner musiken. Det är inte i allas smak.


Just nu spelas: Per Bergersen: "Kyssing"

Kommentarer
Postat av: Anna | Mormor hade stil

Blev superbra med axelvaddarna tycker jag!

2010-05-05 @ 18:34:46
URL: http://www.mormorhadestil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0