Kakor och en blus

Det är vad jag har gjort idag, förutom jobbat på ett föredrag och läst lite Husmodern från 1940-talet.



Tyget är ett blåvitrandig bomullstyg som jag fått av min pappa, knapparna är i målad eller emaljerad plåt och förmodligen från 40- eller 50-talet. Och så har jag satt gansband i sömmarna runt krage och kanter. Det var första gången för mig, men nästan säkert inte sista, för jag gillar effekten:



Kjolen sydde jag ju för någon vecka sen.

Egentligen borde jag sy medeltidskläder till barnen, som växt ur alla sina och jag gör det, men ibland belönar jag mig själv med något litet snabbt projekt till mig själv, den här började jag på i måndags kväll. Nästan all sömnad har dock skett ikväll, för i tisdags var jag på krogen och igår hade jag kompisar över på balkonghäng med rosévin till sent om kvällen.


Kakorna var "Kängus nötdrömmar" från Nalle Puhs kokbok och det var inte jag som valde dem. Men min man säger att de är goda och jag tycker att de är okej.

Kommentarer
Postat av: Ina

Jättefin blus, knapparna gör susen! Eller är det kantbandet? Eller båda? Snyggt snyggt snyggt i alla fall!

2010-07-09 @ 07:18:13
URL: http://goodrockinbaby.blogspot.com/
Postat av: Evis

Tackar :) Du som gillar blått och rött borde ju onekligen gilla den ja.

2010-07-09 @ 07:45:26
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Sara

Jättesöt, verkligen. Knapparna är fantastiska.

2010-07-09 @ 12:26:26
Postat av: Katarina

Mycket fint! Härliga knappar därtill.

2010-07-09 @ 12:46:24
URL: http://katarinaknits.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0