Åh Sickan!

Omslaget till en tidning från 1942 som jag köpt på Tradera och som kom idag.

 

Annan gammal populärkultur som jag har shoppat idag, på farliga musikantikvariatet Pennies from Heaven på Södra Vägen (jag skulle bara titta lite, lovar!) är en cd med Alice Babs, en med Ulla Billquist, två med Lasse Dahlquist och två DVD-filmer: "Harald Handfaste - den svenske Robin Hood" från 1946 och den säkert lysande "Girls in Prison" från 1956. 270 kronor gick kalaset på.


Just nu spelas: Alice Babs: "Ett glatt humör" från cdn Swingflickan

Kommentarer
Postat av: anna

Vilket underbart omslag!

Postat av: anna

Vilket underbart omslag!

Postat av: Annaa M

Lustigt, jag tycker tidningen ser ut ungefär som jag minns den från slutet av 50-talet. Förändringarna var långsammare förr!

2010-07-04 @ 11:53:39
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Anna: Visst är det så. Fast jag fick nästan någons slags déjà vu när jag såg Hemmets Journal i en affär igår, det känns som att den är nästan samma som i mina femtiotalsexemplar och definitivt samma som på 80-talet.

2010-07-04 @ 14:15:27
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0