Ylle är grejen

Det är inte på något sätt superkallt här i Göteborg, inte jämfört med en del andra delar av landet i alla fall: idag var det 13 grader kallt när jag och Maja gav oss ut för att först köpa en födelsedagspresent och sedan åka på kalas. 13 grader är dock tillräckligt för att jag ska ta på mig en av mina tjockare yllekjolar och overknee-strumpor i ylle ovanpå leggings, rejäla varmfodrade kängor, halsduk, tjock stickad basker och yllekappan jag ärvde av Annaas mamma. Eftersom vi fick vänta inte mindre än 45 minuter på Femmans spårvagn var det rätt skönt att ha varma kläder för även om vi satt inne i väntrummet på Korsvägen så är det inte jättevarmt där och det drar förstås så fort någon öppnar dörren. Vi kom trots allt bara tjugo minuter försent till kalaset, eftersom vi var lite tidigt ute från början. Det var en bit att gå från hållplatsen och blåste så jag var återigen tacksam för mitt ylle.
När jag inte hade ytterkläder på mig såg jag ut så här - det är taget en halvtimme efter att jag kom hem och jag har fortfarande lite rosor på kinderna.



Det blir mycket av den rutiga yllekjolen det närmaste kan jag ana; den är perfekt längd och tjock och trevlig.

Kommentarer
Postat av: Annaa M

Bra att kappan kommer till pass! Ska nog fundera på kamelhårsulstern som jag ärvde. Det var någon av Uddevallas finare damer som hade lämnat in den till renovering en gång i tiden men sedan ångrade sig för de futtiga hundralappar det skulle kosta och valde att inte ens komma och prova. Modern sydde ihop de uppsprättade sömmarna åt mig, det var väl i stort sett det sista hon gjorde vid symaskinen i januari förra året.



Tänk vad man blir snabbt tillvand vid kyla, vi tyckte minus fem häromdagen var nästan lite varmt. 13 är det här också.

2010-01-10 @ 01:30:38
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Evis

Jo, här har det inte varit varmare än minus åtta på ett par dagar, men även det kändes varmt.

2010-01-10 @ 08:55:55
URL: http://omstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0