Sytt under året

Precis som förra året gör jag en sammanställning av vad jag sytt under året. Och precis som då är inte medeltids- och andra historiska kläder med. Därtill saknas en Majaklänning, men det gör väl inte så mycket.

Blommig klänning i tyg från 50- eller 60-talet och solklänning i bäckebölja



40-talsinspirerade kjolar och väst tänkt att kunna bäras ihop med båda kjolarna.



Mer 40-tal: Rosarandig klänning efter original jag såg på eBay och en efter mönsterbilder från 40-talet.



Tre vadlånga kjolar blev det också:



Till den tredje hörde dessutom en matchande holkärmsblus som synes och holkärmsblus gjorde jag också en till:



Ett par kjolar till: två rutiga i ylle och en randig i bomull/polyester





En prickig sommarklänning och inte mindre än tre hemmaklänningar efter ett mönster från 50-talet:







Några blusar till:





Två korsetter med tillhörande huvudbonad och i ena fallet kjol också, till temafester:



Klänningar till Valeria:





Och till Maja:








Kommentarer
Postat av: Elin Almér

WOW!!!!! Du är fenomenalt duktig och PRODUKTIV!!!!!!

2010-01-01 @ 18:41:24
Postat av: Evis

Tack Elin, nu ska man bara skriva lika mycket också ;)

2010-01-01 @ 19:01:02
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Chigrima

Så mycket snyggt! Jag försökte välja en favorit men fick ge upp halvvägs när kandidaterna blev för många...

2010-01-01 @ 22:12:25
Postat av: Eva

Gott Nytt År till dig! Vill också såga att jag gillar din blogg, den får mig att le varje gång jag hälsar på! Och så gillar jag din roliga klädstil och du VÄLDIGT duktig på att sy!

2010-01-03 @ 10:44:34
URL: http://juliannies.blogspot.com
Postat av: Evis

Tack! :)

2010-01-03 @ 12:40:06
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej igen! Gick tillbaka för att se om du fått flera kommentarer och fick se mina fatala stavningsmissar :o)"Vill också SÅGA..." ha ha ha, SÄGA ska det var förstås. Och så ett ord som föll bort, måste ha varit trött när jag skrev - "du ÄR väldigt duktig på att sy"! Det roliga är att jag är väldigt uppmärksam på andras stav- och grammatikfel jämt :o)

2010-01-03 @ 16:58:28
URL: http://juliannies.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0