Klädd för min ålder

Eller kanske till och med min mormors ålder - jag har någon slags mine av tanter i kjol och väst från min barn- och ungdom. Nu var ju inte de min inspiration när jag sydde detta, utan bilder från 40-talet, men å andra sidan var förmodligen ungefär då deras smak för kombinationen grundlades. Så jag är nog i alla fall klädd som en tant och det får väl vara okej vid 41 års ålder.


Det var ju annars också en populär kombination på 1970-talet, jag får även minnesbilder från besök på min mosters jobb på Beklädnadsarbetarförbundet när jag var barn.

Kommentarer
Postat av: Monika

Men tanterna hade väl en sådan där genomskinlig vit nylonblus till? Och längre kjol.

2010-01-26 @ 09:05:54
Postat av: Evis

Monika: Jo, ibland. Men var får man tag i en sådan blus i min storlek idag? ;)

2010-01-26 @ 09:19:41
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Nina Sjöberg

Tant? Det är ju urläckert!!! (Säger hon som för ovanlighetens skull har en mångfärgad kofta på jobbet istället för kavaj till kjolen...) På bilden syns knappt gränsen mellan kjol och väst, så det är snyggt som klänning också:)

2010-01-27 @ 07:36:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0