En natt och dag med reumatism

Ont, rejält ont på många ställen.
Nåja, en tramadol (morfinliknande medicin) ska väl hjälpa - visst, det stör utsöndringen av sömnhormoner, gör en lätt illamående coh kissnödig samt orsakar klåda. Men det dämpar smärtan och man blir dessutom lite lagom lullig och upprymd. Och vissa nätter kan man faktiskt sova trots att man tagit en. Och de varar länge - man har knappt ont på hela dagen efter.

Utom i natt. Eller jo, att jag inte kunde sova och allt det andra stämde, men vid fem hade jag så ont i höftlederna, strålande upp mot rygg och ner i hela benen att jag inte kunde ligga kvar ens om jag låg på värmedyna. Så nu sitter jag här, har stoppat i mig en till och hoppas att den ska ha någon verkan. Klockan är sex och om en och en halv timme ska jag väcka Maja och ge henne mat, få på henne kläder och sen till simskolan. Det ska nog gå, jag har ju inget val - men hur i helvete ska jag kunna jobba sen?

Kan någon bara komma hit och krama mig tack?

Kommentarer
Postat av: h-lady

Önskar jag kunde krama dig....Vet precis hur du har det... Men pga avståndet blir det ett "gäng" via cyberrymden...

2010-01-19 @ 09:26:00
Postat av: Lina

Nej, club freakshow. Det är en maskeradklubb.

Jaa.. det är så himla tråkigt :( Vet inte vart de skall vara. En grej hade ju kunnat vara att de orndar det som "privat" fest där man får anmäla sig och ta med egen akohol. Annars är ju Berg 211 en riktigt bra festlokal men kanske inte så "tip the velvet". Men jag har hört rykten om att arrangörerna till tip btåkat med de som har berg 211. Vet inte om det stämmer dock...

2010-01-19 @ 12:14:44
URL: http://linafie.blogg.se/
Postat av: Jessica/Mylla

lider med dig! själv hr jag just fått en ny tablett för depression, med biverkningen trötthet. Läkaren varnade för att det är rätt vanligt att man sover 20 timar i sträck när man tar de första 3... kom upp ur sängen vid 2 idag så det ligger nog nåt i det...

2010-01-19 @ 15:31:03
URL: http://lillajfunderar.blogg.se/?tmp
Postat av: ullisar

jag hade så gärna kommit och kramat, försiktigt så det inte gör ont.



eftersom jag inte klarar såna där morfinmedusiner (har tradolan mot diskont) undviker jag in i det helvetiskt längsta, men när man måste så måste man. kan du kombinera med andra (receptfria) piller så du får lite bättre effekt? då blir du kanske tillräckligt trött så du kan sova också?



tänker på dig Evis!



ps. detta är ju några dar sen, förhoppningsvis mås du bättre nu.

2010-01-31 @ 21:53:24
URL: http://ullrika.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0