Förkylt och sömnad

Hela veckan har jag haft en förkylning som suttit i bihålorna och nu har den verkligen blommat ut. Det var ett mirakel att jag orkade göra radio i torsdags, för både onsdag och fredag tillbringades mest i soffan i vardagsrummet, läsandes Harry Potter-böcker. Igår orkade jag mig dock ut för att hämta ut medicin, bara för att upptäcka att receptet gick ut i onsdags. Jag har tid hos reumatologen den 3/3, men bara fem tabletter (tar normalt tre om dagen) kvar så jag får väl försöka få tag i dem på måndag. Jag skulle också gå och se om jag hade fått min kopia av en publikation från en konferens som jag deltog i våren 2008 och har en artikel med i - men icke sa nicke.
Helt meningslös var dock inte utfärden eftersom jag fick hämtat min symaskin från reparatören. Det är en Husqvarna 2000 från 1974 och den väger ungefär ett ton - det var inte roligt att släpa hem den, även om jag tog bussen uppför Eklandagatan. Jag kunde ju inte sätta ned den någonstans och vila heller eftersom det är snö överallt.
   Jag har redan klippt till en ny kjol, men kan tyvärr har jag inget foder hemma så jag kan inte göra färdigt den. Jag har å andra sidan börjat på en skjorta baserad på Nils Svantesson Stures skjorta, som jag syr för hand och då har jag att göra, tex att handfålla ca fem meter linneremsor till hals- och handkrås. Funderar på att göra det med lite hålsöm, som på min förra. Bara mitt huvud och min hals slutade värka så mycket så skulle jag nog komma igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0