Sjukfrånvaro

Jag är inte här. Som ni kanske har märkt. Det beror på att jag har så ont i axel och nackparti att maxtiden framför datorn i sänder är en kvart - och då får jag prioritera. Sen är jag ju, med undantag av när jag går med Maja till skolan och till sjukhuset för diverse ärenden, mest hemma så det finns inte så mycket att säga om kläder. I alla fall inte om vad jag ska ta på mig; och eftersom det gör ont kan jag inte sitta och kolla på kläder och skor på nätet heller.
Men en veckas vila har gjort nacken såpass bra att jag i alla fall kan sitta och hålla i en bok och läsa. Just nu läser jag den här, som är alldeles underbar.




Jag har också tagit konsekvensen av att jag blivit tjockare och beställt en behå i en större storlek. I helkupa går det fortfarande bra med F-kupa, men i balconettemodeller, som ju är det vanligaste, ska jag uppenbarligen ha FF, om det finns och annars är det väl G igen. Det är Demi Diva från Bravissimo, som har halvkupa och därför är avpassad för djupa urringningar. Och det har jag ju ibland.


Annars har jag tänkt skaffa en Triumph Amourette till, i beige. Det är en trevlig modell som passar min retrostil och där jag passar bra i F-kupan.
Jag tog faktiskt ett fot på mig i behån, men avstår nog från att publicera det.


Jag har fyllt år också och fick flera DVDer: Maken gav mig "Tornado - en tittarstorm i väntan på nästa OS", första säsongen av nya Doctor Who av mina stora flickor och "Mad men" första säsongen av deras pappa. Så underhållning har jag.  Jag har också fått böcker och keramik och ekonomiska bidrag till en ny symaskin då den gamla håller på att braka ihop - endast mina mekanikerkunskaper och mitt tålamod gör att den fortfarande går att använda.

Kommentarer
Postat av: Ina

Grattis på födelsedagen! Och styrka till dig, det låter kämpigt..

2010-12-01 @ 12:36:02
URL: http://goodrockinbaby.blogspot.com/
Postat av: Evis

Tack. Det är det, men på ett sätt är det lättare för att man är van. Det jobbigaste är det dåliga samvetet för att jag inte forskar och oron för sjukförsäkringen - jag förlora nämligen min sjukersättning på halvtid vid årsskiftet eftersom vår regering har bestämt att man inte kan få sjukersättning mer än två år; efter det är man frisk och ska jobba heltid och är man inte det och inte kan leva på luft är man hänvisad till socialbidrag.



Jag har sökt om permanent sjukersättning, men det blir nog dels inte så lätt att få, dels tar det minst ett par månader till innan beslutet.

2010-12-01 @ 12:43:03
URL: http://omstil.blogg.se/
Postat av: Anna | Mormor hade stil

Grattis i efterskott! Hoppas du mår bättre snart, så du kan göra precis vad du känner för. Och härligt med ny symaskin! Köpte en ny förra året (fick också bidrag som födelsedagspresent) och det var en sådan lyxig känsla att höra ... nästan ingenting ... istället för mitt gamla tröskverk. ;-)

2010-12-01 @ 15:24:34
URL: http://www.mormorhadestil.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0