Knappar

I fredags var jag ute på stan i flera ärenden rörande min sjukdom. Först var jag på Reumatologen och träffade min läkare som sjukskrev mig i två veckor för att jag kanske ska få ordning på nackkotor, armar och axlar så att jag kan jobba igen.

Sen var jag på Arbetsförmedlingen!. Nej, jag är inte arbetslös, jag har ett arbete. Men eftersom jag är för sjuk för att arbeta heltid och jag nu har haft sjukersättning för min kroniska sjukdom i två år och man enligt regeringens beslut inte får vara sjuk längre än två år, ens i kroniska sjukdomar så blir jag utförsäkrad vid årsskiftet och anses därmed vara arbetslös på halvtid (trots att jag alltså skulle kunna få jobba mer på mitt jobb, det är bara det att jag är för sjuk för att kunna göra det). Min handläggare på Af verkade tycka att det var precis lika korkat som jag tycker.


Men, tillbaka till knapparna: Min läkartid var 8.15 och min tid på Arbetsförmedlingen var klockan 11.00. Strax före nio var jag färdig på Sahlgrenska och eftersom jag i princip bara skulle ha hunnit hem och tagit av mig ytterkläderna innan jag skulle behöva ge mig ut igen så promenerade jag ner till Järntorget i sakta mak; fikade på Cafeva i Haga och när klockan väl var tio och affärerna öppnade tog jag en sväng på Myrorna, där jag hittade de här knapparna:




Ankarknapparna i plast är förstås inte lika fina som mina ankarknappar i målad plåt, men till skillnad mot dem lär de tåla tvätt. De suddiga gråaktiga knapparna bakom dem är blågröna plastknappar och eftersom det är en favoritfärg får jag nog användning för dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0