En "utmärkelse"

Häromdagen fick jag den här "utmärkelsen" av Ina, vars blogg jag läser med nöje (jag läser flera bloggar om retromode från Finland, vilket är lite roligt och beror på att jag hittat dem alla via the Freelancer's Fashion Blog).



Jag blev förstås glad och ska nu försöka följa instruktionerna:

"The rules:
1. Post who gave you this award.
2. State ten things you like.
3. Give this award to 10 other bloggers and notify them with a comment."

Det sistnämnda kan förstås bli lite knepigt, jag vet inte hur en del av mina vänner ställer sig till sån't här. Å andra sidan behöver man ju faktiskt inte göra som det står bara för att man får utmärkelsen, ingen olycka drabbar den som bryter detta kedjebrev ;)

1. Min man.



2. Mina barn


Som sällan är på samma bild, men jag hittade den här två år gamla.

3. Att sy



Här lappar jag makens hosor efter årets medletidsveckan, stoppsvamp är bra även när man syr igen hål på hälar.

4. Historia



Här representerad av min avhandling, men jag tycker att all historia är rolig, inte bara den som handlar om kläder. Kanske inte all hsitoria; krigshistoria som bara handlar om krig är rätt tråkigt. Socialhistoria är roligare.

5. Blåvitt


Bilden snodd härifrån.

6. Att klä ut mig i förenignssammanhang.



7. Vänner, här representerade av Kvasikollektivet, dvs vi och våra vänner och grannar Blåva Anna och Kristian som bor tvärs över svalen, med tillskott av vännen B-M från Norrköping.



8. Göteborg


Här representerat av Lyckholms (nedlagda) bryggeri, ett favoritpromenadställe i närheten.

9. Norra Björke



En bild "hemifrån" i våras. Nära huset där jag bodde från 1979 till 1988 och en plats där jag brukade leka mycket.

10. Skor


Skorna jag drömde om , men aldrig köpte. Från Zinc för tre år sen.

Nu ska jag bara ger utmärkelsen till tio bloggare också.

Kommentarer
Postat av: Rutan

Tack för utmärkelsen! Så glad jag blev!

2010-08-29 @ 12:40:40
URL: http://rutan.blogg.se/
Postat av: Ina

Vad roligt att du svarade på den, jag hade inte heller tänkt mig att alla skulle svara på den, men hoppades att de som inte gjorde det i alla fall skulle se det som en "utmärkelse", att jag valde dem för att jag läser deras blogg med nöje. Vilket jag gör. Och du har så rätt om historia, krigshistoria kan lätt göras tråkigt.

2010-08-30 @ 08:21:07
URL: http://goodrockinbaby.blogspot.com/
Postat av: Olivia

Tackar tackar! :) alltid kul med utmärkelser!

2010-08-30 @ 13:18:21
URL: http://vidmittskrivbord.blogg.se/
Postat av: /Mylla

Jag fyndade en stoppsvamp på loppis för ett tag sen, tanterna i kassan tittade förundrat på mig som var alldeles överlycklig över mitt fynd! Tror det inte att dagens "ungdom" stoppar strumpor? ;-)



(Nu stoppar jag iofs inte strumpor, men är väldigt duktig på att slita ut mina sockar och nu när farmor inte finns mer så måste jag ju försöka få dem att vara lite längre)

2010-08-30 @ 14:22:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0