Jättegrön

Nu, efter två ska jag lämna hemmet för att gå på seminarium. Det är nämligen en mycket lång jobbdag. Först gjorde jag "färdigt" ändringarna i en artikel till en antologi som jag ska medverka i, nu ska jag på seminarium/workshop om en annan antologi och inatt ska jag sända radio mellan 22.45 och midnatt. Undrar förstås lite oroligt hur jag ska må imorgon, men jag har verkligen inte tid att vila då heller; mer jobb med artikeln väntar, samt genomläsning av en B-uppsats som jag handleder.

I vilket fall så är jag jättegrön i kaffeklänningen, knallgröna strumpbyxor från H&M (ett par år sen), smutsvita skor som matchar bandets bakgrundsfärg och som jag köpte på megaloppisen i Majorna ifjol samt en mintgrön kofta som jag köpte på H&M igår. Just nu kom en enorm hagelskur, men med så mycket grönt på mig och Alice Babs på repeat i hjärnan så ska jag nog kunna hålla uppe vårkänslorna!



Så får ni se mer av köket, inklusive fönstren som gör det till en av de ljusaste platserna i världen, även under en hagelskur.

PS. Om någon av dem som ska på inflyttningsfesten blir oroliga av allt tjat om Alice Babs så kan jag meddela att Rickard sköter musiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0